Ämne: Politik

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    nej, så kan man ju tänka, fast man kan ju bli råka få barnen innan arbetslösheten.

Inte så snällt att göra sig av med dom för att man mist jobbet kanske
    Varför är det mitt ansvar att se till att du har mat på bordet trots att du inte arbetar?

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Näe, det är bara att avliva dem!
    Vad jag menade var att jag först och främst skulle se till att mitt liv och min ekonomi var tillräckligt stabil före jag någonsin skulle skaffa barn.

Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Du behöver inte motivera varenda argument så länge du följer en logisk och konsekvent princip, men har du frågat dig själv om du gör det? Kan du komprimera alla dina åsikter till en enda moralisk utgångspunkt, alltså härleda den tillbaka till något som inte behöver utvecklas vidare?
    Jag vet inte, ska tänka på saken...

Last.fm

Money doesn't talk, it swears

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Nej, inte alltid lätt med politik inte. Jag kan börja med att presentera till vilket förbund jag själv hör så slipper jag dra baspresentationen för mina grundvärderingar http://www.su.fi .. Och som sagt, keep ´em questions coming så ska jag se vad min åsikt i frågan är.
    Heh, "Svensk Ungdom"... Först trodde jag nästan det var nån ungdomssektion av Vitt Ariskt Motstånd eller nåt. Även om jag fattar var du står.

Last.fm

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Vad jag menade var att jag först och främst skulle se till att mitt liv och min ekonomi var tillräckligt stabil före jag någonsin skulle skaffa barn.
    jo och inget kan gå snett på vägen.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_Joel Visa inlägg
    Jag vet inte, ska tänka på saken...
    Bra, gör det. När du har kommit fram till något, testa då om det konsekvent går att applicera på alla dina åsikter samt om du kan gå ännu ett steg tillbaka i din argumentation för att hitta något mer.

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Bra, gör det. När du har kommit fram till något, testa då om det konsekvent går att applicera på alla dina åsikter samt om du kan gå ännu ett steg tillbaka i din argumentation för att hitta något mer.
    Okej fint. Bara jag inte kommer till någon liknande utgångspunkt som du. Hemska tanke

Fast iofs, man kan ha samma utgångspunkt i grunden men ändå förespråka olika saker.

Last.fm

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Okej fint. Bara jag inte kommer till någon liknande utgångspunkt som du. Hemska tanke
    Om du ska hålla på logik och konsekvens finns det inte så många andra utgångspunkter, men lycka till för all del

Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Om du ska hålla på logik och konsekvens finns det inte så många andra utgångspunkter, men lycka till för all del
    Det där känns som en typisk Oskar-kommentar. Du är så jobbig ibland...

Last.fm

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jo och inget kan gå snett på vägen.
    Så ifall man jobbade på en vanlig mellanhögt uppsatt post med en vanlig medelklass lön från tidigare, skaffade barn, skilde sej. Så skulle man alltså inte med sin tidgare erferanhet hinna skaffa ett nytt jobb innan barnen svalt ihjäl eller? För inte går man och skaffar 3(!) barn om man inte har det bättre än så, det är bara oansvarsfullt gemtemot barnen.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det där känns som en typisk Oskar-kommentar. Du är så jobbig ibland...
    Well, A är A som man brukar säga

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Varför är det mitt ansvar att se till att du har mat på bordet trots att du inte arbetar?
    okej, det är inte jag som är ensamstående 3-barns mamma här..

Nej, men. Jag tycker det är fel att leva i ett samhälle där folk inte kan lita på varandra och sammarbeta helt enkelt för man måste idag slå sig fram med armbågarna för att lyckas få ett jobb. Det är inte bara att lyfta luren för alla. Kanske 5% av landets befolkning som har det så, kul för dom. Mindre kul för resterande 95%.

Sen är det ju upp till var och en hur de vill ha det i sin omgivning.
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Så ifall man jobbade på en vanlig mellanhögt uppsatt post med en vanlig medelklass lön från tidigare, skaffade barn, skilde sej. Så skulle man alltså inte med sin tidgare erferanhet hinna skaffa ett nytt jobb innan barnen svalt ihjäl eller? För inte går man och skaffar 3(!) barn om man inte har det bättre än så, det är bara oansvarsfullt gemtemot barnen.
    vad som helst kan ha hänt
    sådär kan du inte resonera, grymt tanklöst. låter inte klokt.
    allt handlar inte om att vara ansvarslös och slarvig och klumpig och korkad om du tror det.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Nej, men. Jag tycker det är fel att leva i ett samhälle där folk inte kan lita på varandra och sammarbeta helt enkelt för man måste idag slå sig fram med armbågarna för att lyckas få ett jobb. Det är inte bara att lyfta luren för alla. Kanske 5% av landets befolkning som har det så, kul för dom. Mindre kul för resterande 95%.

Okej, om vi pratar om att det är svårt att få ett jobb (hur man nu definierar "svårt") så kan man ju först fråga sig varför det är så, och sen varför det är en rättighet att få ett jobb. Och vad då lita på varandra, vad menas med det?

Staffan747
    Guest

Standard

Med tanke på att man måste importera yrkeskunnighet från b la Polen och Estland är det nog inte arbetsmarknaden det är fel på, det är arbetskraften som saknas i hemlandet..

Sidan 110 av 782 FörstaFörsta ... 1060100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120160210610 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •